Od września 2021r. do stycznia 2022 r. w oddziale przedszkolnym 3-4-latków realizowana była innowacja pedagogiczna pt. „Kodowanie to zabawa”. Zajęcia odbywały się dwa razy w miesiącu. W ramach projektu dzieci miały możliwość pracować na pomocach dydaktycznych wykorzystywanych do kodowania. Dzieci nabyły umiejętność odczytywania kodu, układania kodu, tworzenie obrazków z kolorowych kubeczków, krążków według poleceń koordynatorów, budowania wież z kolorowych kubeczków. Po zakończeniu każdego bloku tematycznego przedszkolaki oceniały atrakcyjność zajęć oraz swoje samopoczucie na „Kole emocji”.
Zajęcia obejmowały też pracę w grupach, przez to dzieci rozwijały swoje kompetencje społeczne, doskonaliły komunikację, uczyły się kompromisu, organizacji pracy i współodpowiedzialności za nią. Podczas zabaw w kodowanie dzieci rozwijały przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, a także podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową.
Zadaniem zajęć było również wspomaganie dzieci w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań oraz alternatywnej możliwości spędzenia czasu wolnego. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością i wytrwałością potrzebną do osiągnięcia celu.
Innowacja „Kodowanie to zabawa” sprzyjała rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci w sposób najbardziej przyjazny dla nich, czyli poprzez zabawę, ruch oraz doświadczenie i eksperymentowanie. Innowacja pedagogiczna była uzupełniona o realizację Ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci Programować”, w ramach którego otrzymaliśmy certyfikat uczestnictwa.