Zespół Szkół w Pawłosiowie

WYCIECZKA DO WROCŁAWIA

W dniach 5 - 7 października uczniowie klas VI, VII i VIII wzięli udział w wycieczce w południowo - zachodnie krańce Polski.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy we Wrocławiu poznając historię i malownicze zakątki miasta położonego na 21 wyspach. Ogromne wrażenie sprawiła na Nas niezwykła architektura miasta oraz dzieje tego niezwykłego grodu. Po pieszej wędrówce ulicami miasta udaliśmy się do ZOO, a w szczególności ,,Afrykarium’’ i części poświęconej florze i faunie egzotycznej dla nas części naszego globu. Zwiedzając „Afrykarium” mieliśmy możliwość podejrzenia życia zwierząt żyjących w środowisku lądowym jak i wodnym: jezior i mórz. Obejrzenie tak wielkiej ilości gadów, płazów, ptaków, ssaków, owadów oraz innych dało niesamowitą frajdę jak i radość. Po wyjściu z ZOO udaliśmy się do miejsca zakwaterowania tj. Pensjonatu "Hanka" w Zieleńcu.

Drugiego dnia udaliśmy się do uzdrowiska Kudowa Zdrój, gdzie zwiedzaliśmy park zdrojowy, mieliśmy możliwość spożywania tutejszej wody mineralnej, bogatej w substancje odżywcze, posiadającej właściwości lecznicze. Z malowniczego uzdrowiska udaliśmy się na wędrówkę szlakiem górskim w  kierunku „Szczelińca”. Niezwykłość Gór Stołowych oraz pełna urody ścieżka górska zrobiła na wszystkich uczestnikach ogromne wrażenie. Mnogość olbrzymich głazów o przeróżnych kształtach pobudzała wyobraźnię uczestników wycieczki.

Trzeciego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od Duszniki-Zdrój gdzie w Muzeum papiernictwa zapoznaliśmy się z historią produkcji i użytkowania papieru zarówno na ziemiach polskich jak i innych zakątków świata. Zwiedzając Duszniki – Zdrój zobaczyliśmy najstarszą w Polsce fontannę oraz miejsce gdzie w młodości przebywał i koncertował Fryderyk Chopin. Kolejnym punktem zwiedzania była nieczynna już Kopalnia złota w Złotym Stoku. Przewodnikiem po kopalni była bardzo sympatyczna i wesoła „starsza pani” która swymi opowieściami i poczuciem humoru wprowadziła niezwykle wesołą atmosferę. Trasa zwiedzania kopalni świetnie obrazuje dzieje tego niezwykłego miejsca, jak też historie ludzi którzy tam ciężko pracowali płacąc niejednokrotnie najwyższą cenę. Choć kopalnia nosi nazwę „Kopalnia złota”  i pewnym okresie była jednym z głównych źródeł pozyskiwania złota w Europie to wsławiła się również źródłem pozyskiwania rud arsenowych użytych do produkcji arszeniku.

Wycieczka pozostawiła w uczestnikach niezapomniane wrażenia i wiele wspomnień.

Projekty

Każdy inny

- wszyscy równi

Z kulturą

mi do twarzy

Emp@tyczna klasa

Certyfikaty

Bądźmy poszukiwaczami AUTORYTETU

Świetlica szkolna – przestrzenią dla edukacji, rozwoju i zabawy